HÅR: GARY HOOKER & MICHAEL YOUNG  FOTO: JACK EAMES
HÅR: GARY HOOKER & MICHAEL YOUNG FOTO: JACK EAMES

Tenk kreativt og kunderettet

SKREDDERSYDDE FARGEMENYER: - Skal du lykkes med å utvikle salget av fargebehandlinger, gjelder det å ligge i forkant av forbrukernes etterspørsel. For vår del har vi utviklet et konsept der vi starter med å utvikle egne fargeteknikker. Det har vi lykkes godt med, sier Vibeke Giske Røisland, daglig leder i PÅHÅRET kjeden.

Av: - NFVB
Sist oppdatert: 2017-10-19T19:14:16.0000000Z

Hvis kundene vil ha en quick fix må vi kunne levere effektive resultater. Samtidig må kundene få større behandlinger når de ønsker det, påpeker Vibeke Giske Røisland.- Tiden er for lengst over for å tilby store fargebehandlinger og øke prisene år for år. Man må tenke mer innovativt. Kanskje vil noen kunder bare ha en oppfriskning, eller en quick fix. Da må vi også gi dem et smakfullt tilbud som innfrir dette, pris- og tidsmessig, fastslår Vibeke.


JOBB METODISK

- Vi er så heldige å ha et eget kreativt team, PÅHÅRET Front. Under ledelse av Peter Vonkunz Brun utvikler teamet nye, spesifikke teknikker basert på trendbildet. Disse ender på vår meny. Ett eksempel er vår Ten Foil fargetjeneste. Som navnet sier, bruker vi her 10 folier etter en nø

ye beskrevet metodikk. Da vet vi eksakt hvor lang tid behandlingen tar og har kontroll på resultatet. Alle medarbeiderne blir løpende kurset i dette og øvrige fargetjenester. Dette er et prosjekt vi har jobbet dedikert med gjennom de siste 2-3 årene, og det har bidratt til å gi oss gode resultater, smiler Vibeke. Vi repeterer at PÅHÅRET kjeden kunne notere seg å bli kåret til Årets Frisørkonsern 2017, der økonomi er ett av vurderingskriteriene. God fagkunnskap og kundefokus er basis for salgsarbeidet.


FLEKSIBILITET - ET NØKKELORD

- Alle har ikke et eget kreativt team, men metodikken vi bruker, kan adopteres av andre. Som fagutøvere må vi utvikle oss i takt med kundenes behov. Da nytter det bare ikke å insistere på å tilby store behandlinger som tar 2-3 timer. Man må ha et fleksibelt tilbud. Skal vi innfri kundenes behov til enhver tid, må vi kunne tilby effektive behandlinger som innfrir kundenes forventninger. Lavere pris og kortere tidsforbruk er ikke problematisk. Husk at de som kjøper quick fix behandlinger kanskje kommer inn i salongen oftere enn kunder som kjøper større behandlinger. Da får man muligheten til å tilby noe nytt, eller andre tjenester. Når kundene går ut og føler seg freshe, har vi knyttet dem tettere til salongen. Fornøyde kunder som opplever å bli møtt på sitt behov har en større tilbøyelighet for å komme tilbake. For oss, og alle andre som ikke baserer seg på drop-in, er dette alfa og omega for å lykkes i fremtidens frisørmarked, avrunder Vibeke.



Tilbake
ANNET INNHOLD