- Er det mulig å overleve for oss som bransje i fremtiden uten å ha en sterk bransjeorganisasjon? Til det vil jeg svare høyt og tydelig: NEI, det er det ikke. Scenarioet er en lurvete, useriøs bransje uten mål og mening, sa president Edel Teige under sin åpningstale.
Og det er helt klart at NFVB tar mange grep for å sikre et godt fremtidsgrunnlag for bransjen. Den nye strategien som ble fremlagt og presentert av NFVBs nye direktør, Anne Mari Halsan, varsler mange grep innenfor næringspolitikk, kompetansebygging og organisasjonsutvikling. Arbeidet med å innføre sertifisering og autorisasjon fortsetter, og NFVB har nå tallfestet mange utviklingsmål frem mot 2025.
- Jeg har sagt det før, og jeg kommer med en påstand: NFVB er hjertet til frisør- og velværebransjen. Uten dette hjertet vil verdiskapningen utviklingen og seriøsiteten i bransjen være i stor fare. Rammebetingelser, utdanningsløp, tariff, kampen mot svart arbeid, ikke minst viktigheten med å ta del i samfunnsdebatten fra bransjens ståsted. Listen er uendelig lang, og det er viktig at vi står sammen om dette. Jeg har før snakket om kollegaer som velger å ikke være med på et organisert frisør/hudpleier arbeid, men lar sin gode kollega betale for disse tingene uten å være med selv. Nå må vi få alle gode krefter med på laget, poengterte presidenten.
- Uten hjerte stopper alle vitale organer og utvikling. Fra hjertet kommer også lidenskap og kjærlighet. Jeg håper på meninger fra dere rett fra hjerte, og med en lidenskap for bransjen og organisasjonen vår. NFVBs medlemmer ønsker å gjøre en forskjell for bransjen vår. Dette landsmøte i 2017 for NFVB kommer til å bli historisk, sa en meget engasjert Edel Teige, nyvalgt president for to nye, krevende år.
Tradisjonen tro, lanserer Aveda nok en gang Earth Month. For 2024 er temaet: The Power of Every Drop. Kampanjen inkluderer et samarbeid med Charity: Water, en ideell organisasjon som jobber for å gi rent drikkevann til mennesker i utviklingsland.
Sjekk #AvedaWalksForWater.
Det kan også nevnes at Aveda 22. april oppfordrer folk til å droppe hårvasken for å spare vann. Fra 15. april vil kampanjen vise arbeid til influensere som styler håret bærekraftig uten vask.
Sjekk #NoWashDay.