Stadig flere menn ønsker å ta vare på huden sin.
Stadig flere menn ønsker å ta vare på huden sin.

Behandlinger som appellerer til menn

Sats på maskinbehandlinger og lette syrepenslinger til mannlige kunder. Terskelen for å bli en trofast hudpleiekunde er lavere når behandlingen fremstår mindre feminin.

Mange menn kvier seg for å gå i hudpleiesalonger fordi de ikke ønsker å gå ut igjen med rødt og hovent fjes. Andre kan reagere på at produktene som brukes har en feminin lukt, eller at en tradisjonell ansiktsbehandling rett og slett føles for feminint. 

Sats på maskiner og penslinger

Vil du ha trofaste mannlige kunder, bør du tilby behandlinger som gir synlige resultater uten nedetid. Dette kan være lette syrepenslinger, Green Peel og ansiktsbehandlinger som inkluderer maskiner. For eksempel mikrodermabrasjon, mikroneedling, dermapen, mikrostrøm, Intraceuticals og Ibeauty med ultralyd og radiofrekvens.

Vil du ha trofaste mannlige kunder, bør du tilby behandlinger som gir synlige resultater uten nedetid

 

Nyhet som appellerer til menn

Siste nytt innen maskinbehandling på det norske markedet er HydraFacial. Behandlingen har de siste årene fått mye oppmerksomhet på TV og i magasiner verden over, og ligger som nummer 1 på hudpleietoppen i USA, der stadig flere av kundene er menn. I følge Bjørn Erik Bergseng i Estetisk Meditech AS er noe av årsaken at behandlingen gir umiddelbart synlige resultater i form av sunn og frisk hud med ny glød. Behandlingen oppleves også svært behagelig for kunden, noe som appellerer til menn.

Bergseng forteller at de har opplevd en sterk etterspørsel etter HydraFacial behandlinger i Norge det siste året. 

 - Veksten på antall behandlinger har økt med over 50 prosent siste år, og vi ser også at dette er en behandling som flere menn foretrekker. De føler nok at det er et mer riktig image at en maskin utfører behandlingen, sier han og legger til at det foreløpig er rundt 40 klinikker her i landet som tilbyr HydraFacial.

Helt ny teknologi

HydraFacial er en flerstegs maskinbehandling som renser porene i dybden og tilfører aktive ingredienser og næringsstoffer som beskytter og gjenoppbygger huden. Noen klinikker markedsfører behandlingen som detox, dyprens og antiage på sitt beste. 

I behandlingen benyttes det en helt ny og patentert teknologi, kalt Vortex-Fusion, som blant annet erstatter manuell eksfoliering og dyprens. Vortex-Fusion er som en mikrodermabrasjon, men i stedet for å slipe bort døde hudceller med en diamantslip, sluses det inn en cocktail av ulike serum som bidrar til å løse opp døde celler og overflødig sebum. Ved hjelp av vakuumsug fjernes avfallsstoffene fra hudoverflaten og etterlater porene og huden renset og fuktet. Vakuumsuget øker også blod- og lymfesirkulasjonen. Siste trinn i behandlingen går ut på å sluse inn ulike antioksidanter på en svært målrettet og effektiv måte for å behandle spesifikke hudproblemer og tilstander.

Samarbeider med andre leverandører

I følge Bergseng har selskapet inngått samarbeid med andre leverandører. Blant annet ZO Skin Health og Skinceuticals. Disse legger nå inn HydraFacial som en del av sine behandlingsprotokoller, og ZO lanserer i tillegg egne produkter til bruk i HydraFacial maskinen. 

 

Tilbake
ANNET INNHOLD