2018 er Yrkesfagnes år, og under Arendalsuka var utdanningspolitikk, yrkesfag og lærlingeordningen naturlige stikkord da NFVB inviterte politikerne til en hyggelig time hos Lucky Frisør, som ble kåret til Årets Frisørkonsern 2018. Der sto lærlingene Ann Marita Isaksen og Malene Køhler klare for å vise sine kunnskaper og fortelle om sine erfaringer. NFVB-president Edel Teige lot selvfølgelig ikke anledningen gå fra seg til å fortelle "alt" hva en politiker trenger å vite om våre fag og daglige utfordringer. Styremedlem Lars Terje Skjæveland supplerte, og passet på at også politikernes støtteapparat fikk med seg informasjonen.
"Noen må gjøre jobben"
I en tid hvor mange teller kroner og lurer på om det lønner seg å være NFVB-medlem, så er dette også en kraftig påminnelse om at NFVB gjør en jobb ingen andre bransjeaktører kan. De politiske beslutninger NFVB kan ta en stor del av æren for, som økt lærlingetilskudd, dekker for mange hele kontingenten - hvert år. Noen må gjøre jobben for bransjen, og NFVB har et unikt nettverk. Profesjonelle bedrifter med hjerte for bransjen ser også viktigheten av å ta et bransjeansvar, og NFVB vil i forbindelse med Arendalsuka rette en spesiell takk til Lucky Frisør for deres engasjement.
Følg oss på Facebook
De som følger NFVB på Facebook kunne følge med på våre aktiviteter under Arendalsuka. Ekstra artig var det at også politikerne la ut tekst og bilder om seansen hos Lucky Frisør. Vi kan legge til at det selvfølgelig foregikk hyggelig sosial aktivitet og mye bransjeprat med både bransjekollegaer og andre som var tilstede under Arendalsuka. NFVB håper å kunne gjenta suksessen også til neste år, og kan anbefale absolutt alle til å besøke dette arrangementet. Arendalsuka har blitt et sted "alle" er tilstede, med et enormt program, både offisielt og tilknyttet.
Tradisjonen tro, lanserer Aveda nok en gang Earth Month. For 2024 er temaet: The Power of Every Drop. Kampanjen inkluderer et samarbeid med Charity: Water, en ideell organisasjon som jobber for å gi rent drikkevann til mennesker i utviklingsland.
Sjekk #AvedaWalksForWater.
Det kan også nevnes at Aveda 22. april oppfordrer folk til å droppe hårvasken for å spare vann. Fra 15. april vil kampanjen vise arbeid til influensere som styler håret bærekraftig uten vask.
Sjekk #NoWashDay.